CV Pål Erik Waagbø

Erfaren markedsfører med markedsledende kunnskap innen strategi og digital markedsføring. SEO-spesialist med sterke resultater.

Kompetanse

Strategi

Jeg går i dybden og forstår produkets posisjon i markedet og deretter utvikles strategien.

Teamleder

Dyktig til å sette sammen riktig team og forstå hvor hver brikke passer best.

Digital

Ekspert på "growth hacking" og å få det beste ut av digital tilstedeværelse..

UX

Brukeropplevelsen står i sentrum og skaper kjennskap og kjøpsvilje i markedet.

SEO

Dybdekunnskap i Google søk med evnen til å skape stor trafikk- og salgsøkning.

Internasjonal

Flere års erfaring fra business i utlandet har gitt stort nettverk og solid erfaring.

Karriere

Bygget hele den digitale tilstedeværelsen fra helt grunnleggende til en moderne E-handelsoperasjon på et halvt år med sterke resultater hos Clinova i London. Tildelt “Best Website Manager” på Wisby Ltd i London i 2015 for å ha oppnådd over 600% vekst i omsetning på ett år. Tildelt “Academic Excellence” av Griffith University i Australia i 2013 for prestasjonsnivået på mastergraden i markedsføring.

Interim Digital Marketing Manager (Konsulent)

MintTwist

Sep 2018 – Des 2018

  • Ekspert i PPC
  • Strategi sosiale medier
  • Fornyelse av martech
  • Styrte millionbudsjett for noen av Londons største universiteter.
  • Lærte opp teamet i Google Tag Manager, Google Data Studio og Google Optimize.
  • Optimaliserte store budsjetter for mange forskjellige bedrifter innen flere bransjer, blant annet finans og varehandel.

Head of Marketing (Konsulent)

Ennovation House

Feb 2018 – Sep 2018

  • Teamleder
  • Markedstrategi
  • SEO
  • Bygget opp London-kontoret fra starten
  • Rekrutterte et team på 10 fra seks nasjoner
  • Tok nytt e-handelsprosjekt fra start til over 1500 SEO-optimaliserte sider på under seks måneder.

Digital Marketing Manager

Natterbox

Jan 2017 – Feb 2018

  • SEO
  • Markedstrategi
  • UX (kundeerfaring)
  • 67% vekst i omsetning fra digitale kanaler
  • 190% vekst i leads
  • 109% vekst i leads fra Google og 152% vekst fra sosiale meider

Chief Digital Officer

Clinova

Apr 2016 – Jan 2017

  • Growth Leader 
  • PPC/Paid Social
  • SEO
  • Teamleder
  • Bygget opp fire brands alle digitale kanaler fra null til full profesjonell ehandel og stor synlighet
  • 250% omsetningsvekst digitalt 
  • Topprankinger på Google i Storbritannia ga enorm trafikk- og omsetningsvekst
  • Account manager og ansvarlig for omsetning gjennom Boots, Ocado og Wiggle

Website Manager

Wisby

Okt 2014 – Apr 2016

  • SEO
  • Email marketing
  • Content marketing
  • Kåret til årets website manager i 2015 i et selskap med 30 forskjellige e-handelsprosjekter
  • 450% vekst i omsetning og 620% vekst i synlighet i Google i 2015
  • Nådde nettsidens salgsmål i samtlige måneder
  • Innovativ innholdsstrategi bygget rundt innsikt i brukernes søkevaner bidro sterkt til suksessen

Øvrig arbeidserfaring

  • 2009-2012 + 2013: Meeting & Events på Radisson Blu, Tromsø
  • 2008: Administrasjon, Bertmark Norge, Vestby
  • 2007: Salgskonsulent, Sesam Media, Nydalen
  • 2006: Markedskonsulent, StudentTorget, Trondheim

Utdannelse

markedsføring

Mastergrad

Griffith University, Gold Coast, Australia, 2012-2013

markedskommunikasjon

Bachelorgrad

BI Trondheim, 2003-2006