Min CV

Jeg er en analytisk- og resultatfokusert digital leder med mastergrad i markedsføring og 10 års internasjonal erfaring med å levere digitale prosjekter innenfor e-handel, teknologi, helse og servicenæringen. Jeg har studert i Australia, samt jobbet i Tyskland og England. Jeg har ledet flere “growth teams”, og er dyktig på å forstå sammensetningen av skills og teknologi som kreves i enhver situasjon for å skape sterke resultater. Jeg har hatt ansvar for millionbudsjetter, og har levert avkastning på 8 til 1 eller mer i alle stillinger hvor jeg har hatt ansvaret for dette. Jeg har også ledet an i søkemotormarkedsføring for flere bedrifter, og har tatt førsteplassen i Google ved flere anledninger for svært verdifulle keywords.

Arbeidserfaring

Senior Digital Marketing Manager: Februar 2019 – nå
The Restaurant Group plc – Britisk FTSE 250 (børsnotert) restaurantkonsern. Eier merkevarer som wagamama, Frankie & Benny’s og Chiquito
  • Teamleder for den digitale avdelingen. Ansvarlig for å utvikle og levere den digitale strategien for bedriftens største merkevarer, inkludert flere nettsider, apper, i alle kanaler for eksempel CRM, SEO, mediabudsjetter og SoMe. 
  • Endret hvordan gruppen disponerer mediebudsjetter gjennom optimalisering av målgrupper i tradisjonelle kanaler som Facebook og Google. Introduserte annosering i nye kanaler f.eks i partnerskap med Amazon. Utviklet og introduserte en ny målemodell for medieprestasjon som ble adoptert av alle konsernets brand managers. 
  • Endret den digitale infrastrukturen for innsamling og oppbevaring av kundedata for å skape et “single customer view” som revolusjonerte muligheten til en-til-en kommunikasjon til alle kunder basert på preferanser og atferd. 
  • Jobbet med teknologiavdelingen for å utvikle produkter som forbedret kundeopplevelsen og samtidig samlet inn data som skaper verdi både for kunden og bedriften, f.eks moderne WiFi i alle restauranter samt digitale betalingsløsninger som lar deg forhåndsbestille samt betale ved bordet. På grunn av dette var vi svært godt rustet foran mange konkurrenter da Covid-19 kom.

Digital Marketing Manager (konsulent): September 2018 til Februar 2019

MintTwist – markedsføringsbyrå i hjertet av London som jobber med flere store merkevarer, blant annet store universiteter som Goldsmith University og City University

  • Ledet teamet ansvarlig for digital annonsering for alle byråets kunder. 
  • Implementerte ny teknologi for å hjelpe byrået effektivisere rapportering.

Head of Digital (konsulent): Februar 2018 til September 2019

Ennovation House Ltd – start-up med fokus på forbrukermarkedet. eier blant annet drseb.com.

  • Etablerte London-kontoret inkludert account management, digital strategi og rekruttering.
  • Ledet et team på 8 og leverte drseb.com fra null til å være oppe på seks forskjellige språk, totalt over 1500 SEO-optimerte sider.L

Digital Marketing Manager: Januar 2017 til Februar 2018

Natterbox Ltd – Avansert plug-in til Salesforce som gir deg full integrasjon mellom alle mobiltelefoner og Salesforce kundebase

  • Leverte 67% vekst i omsetning drevet gjennom digitale kanaler i 2017. Bestående av 109% vekst i SEO-leads og 152% vekst i SoME leads.
  • Endret nettsiden og implementerte en bloggstrategi som traff målgruppen basert på hvor de var i sales funnel. 
  • Redesignet hele databasen fra første cookie til signert kontrakt, og justerte dermed hele operasjonen til salgs- og markedsavdelingen.

Head of Digital : April 2016 til Januar 2017

Clinova Ltd – Ungt selskap i pharmaceutical-bransjen. Utvikler blant annet O.R.S hydration tablets brukt av Tottenham Hotspur

  • Utviklet hele den digitale infrastrukturen og all digital markedsføring for fire produktmerkevarer inkludert oppbygging av e-handelssider, SEO, SoMe og Amazon. 
  • Leverte 250% vekst i salg fra sosiale medier og tok salg fra Google (SEO) opp med 700% gjennom å bruke SEO til å ta førsteplass (organisk) for kategorien “hydration tablets” som drev over 70% av salget.

Website Manager : Oktober 2014 til April 2016

Wisby Ltd – Britisk selskap med fokus på det Europeiske markedet. Salg av helse- og velværeprodukter.

  • Tok over en nettside som omsatte for £6,000 i måneden og leverte månedlig omsetning på over £45,000 hver måned på under ti måneder gjennom å levere 618% vekst i trafikk ved bruk av søkemotoroptimalisering (SEO) samt innføring av epostkampanjer til eksisterende kunder. 
  • Vant selskapets “Marketer of the year” i 2015 (selskapet hadde over 40 ansatte i lignende stillinger) for denne innsatsen.